11111

DERS TANITIM BİLGİLERİ


ireu.ieu.edu.tr

Dersin Adı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
Güz/Bahar
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
-
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Türkiye'nin güncel dış politika kararlarını inceleyebilecektir.
  • Güncel Türk dış politikasının içeriğini belirleyen en önemli faktörleri tartışabilecektir.
  • Güncel Türk dış politikasının Avrupa ve Orta Doğu gibi bölgelere dönük içeriğini analiz edebilecektir.
  • Geçmiş ve güncel Türk dış politikalarını karşılaştırabilecektir.
  • Türk dış politikasının geleceğini inceleyebilecektir.
Ders Tanımı

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 1945 1960 yılları arasında Türk Yunan ilişkileri ve Kıbrıs sorunu Oran, Vol. 1, pp. 576, 614; Hale, Turkish Foreign Policy, chs. 5, 6
2 1945 1960 yılları arasında Türkiye'nin Orta Doğu'yla ilişkileri Oran, Vol. 1, pp. 615,652; Yücel Bozdağlıoğlu, Turkish Foreign Policy and Turkish Identity, ch. 6.
3 Türk dış politikası: 1960 1980 Oran, Vol. 1, pp. 657, 807; Hale, Turkish Foreign Policy, chs. 5.
4 Türk dış politikası: 1960 1980 Oran, Vol. 1, pp. 657, 807; Ferenc Vali, Bridge Across Bosporus, ch. 6
5 Türk dış politikası: 1960 1980 Oran, Vol. 2, pp. 71, 88; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 5.
6 Türk dış politikası: 1980 1990 Oran, Vol. II, pp. 71, 88; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 6.
7 Ara sınav
8 Türk dış politikası: 1980 1990 Oran, Vol. II, pp. 7, 188; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 6.
9 Türk dış politikası: 1990 2001 Oran, Vol.2, pp. 201, 587; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 7; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue).
10 Türk dış politikası: 1990 2001 Oran, Vol.2, pp. 201, 587; Hale, Turkish Foreign Policy, ch. 7; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue).
11 2001'den günümüze Türk dış politikası Nicholas Danforth, Ideology and Pragmatism in Turkish Foreign Policy from Atatürk to the AKP (RESERVE); Güney, Nurşin Ateşoğlu, Contentious Issues of Security and the Future of Turkey; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue).
12 2001'den günümüze Türk dış politikası Güney, Nurşin Ateşoğlu, Contentious Issues of Security and the Future of Turkey; Mehmet Babacan, Whither Axis Shift: A Perspective from Turkey’s Foreign Trade; Insight Turkey, vol. 13, No. 1, 2011 (the whole issue)
13 Arasınav
14 Son değerlendirmeler
15 Dönemin gözden geçirilmesi  
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Yukarıda belirtilen kitap ve dergiler
Önerilen Okumalar/Materyaller

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
2
10
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
10
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
15
Proje
1
15
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
2
50
Final Sınavı
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
7
100
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
3
48
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
12
3
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
1
20
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
10
Proje
1
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
2
10
Final Sınavı
    Toplam
134

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanında edinilen ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanabilmek X
2 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarındaki kavram ve kuramları bilimsel yöntemlerle inceleyebilmek, ilgili verileri toplayabilmek, yorumlayabilmek ve değerlendirebilmek, X
3 Uygulamada karşılaşılan ve öngörülemeyen çok boyutlu sorunları çözmek için bireysel ve grup üyesi olarak sorumluluk alabilmek,
4 Bölgesel ve küresel konuları/sorunları tanımlayabilmek, kanıtlara ve araştırmalara dayalı çözüm önerileri geliştirebilmek X
5 Uluslararası İlişkiler ve AB Çalışmaları alanlarında edinilen bilgi ve becerileri eleştirel bir yaklaşımla değerlendirebilmek, öğrenme gereksinimlerini belirleyebilmek X
6 Uluslararası İlişkilerle ilgili konularda ilgili kişi ve kurumları bilgilendirebilmek; düşüncelerini ve sorunlara ilişkin çözüm önerilerini nicel ve nitel verilerle destekleyerek uzman olan ve olmayan kişilere yazılı ve sözlü olarak aktarabilmek X
7 Küresel siyasette, yapılar, aktörler, kurumlar ve kültür gibi etkenler arasındaki ilişkileri kapsayan kuramsal tartışmaları yorumlayabilmek, uluslararası sistemin temel dinamiklerindeki süreklilikler ve değişiklikleri tespit edebilmek X
8 Klasik ve güncel kuramlar arasındaki farklılıkları ayırt etmek ve ilişkileri değerlendirebilmek X
9 Uluslararası İlişkilere temel oluşturan diğer disiplinlerden (siyaset bilimi, hukuk, ekonomi, sosyoloji, psikoloji, vs.) yararlanabilmek ve bu disiplinlere ilişkin temel bilgilere sahip olmak X
10 Bir yabancı dili kullanarak uluslararası ilişkilerle ilgili bilgileri izleyebilmek ve meslektaşları ile iletişim kurabilmek (“European Language Portfolio Global Scale”, Level B1)
11 İkinci bir yabancı dili orta düzeyde kullanabilmek
12 Uluslararası İlişkilerle ilgili veri toplama, yorumlama, yayma ve uygulama sürecinde ahlaki, sosyal ve bilimsel değerlere sahip olmak
13 Edindiği bilgi, beceri ve yetkinlikleri hayat boyu bireysel ve toplumsal amaçları doğrultusunda geliştirebilmek

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest

 

İzmir Ekonomi Üniversitesi | Sakarya Caddesi No:156, 35330 Balçova - İZMİR Tel: +90 232 279 25 25 | webmaster@ieu.edu.tr | YBS 2010